صدف نیوز- شماره مجوز: 83030

دومین جشنواره روابط عمومی شهرداری بندرعباس برگزیدگان خود را شناخت

دومین جشنواره روابط عمومی شهرداری بندرعباس برگزیدگان خود را شناخت

دومین جشنواره روابط عمومی شهرداری بندرعباس

دومین جشنواره روابط عمومی شهرداری بندرعباس

دومین جشنواره روابط عمومی شهرداری بندرعباس با معرفی سازمان‌های برتر به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه دومین جشنواره روابط عمومی شهرداری بندرعباس که سازمان‌های ۱۴ گانه، مناطق سه‌گانه و معاونت‌ها و مدیریت‌های تابعه شهرداری بندرعباس در آن شرکت داشتند، با معرفی و تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش صدف نیوز: دومین جشنواره روابط عمومی شهرداری بندرعباس با محوریت بخش‌های فیلم، عکس، خبر، تبلیغات و گزارش عملکرد و ارتباط با رسانه‌ها برگزار شد که پس از دریافت آثار هر بخش در دبیرخانه جشنواره، آثار توسط اساتید هر بخش مورد ارزیابی قرار گرفت.

طبق شیوه‌نامه اجرایی این دوره از جشنواره، هر بخش دارای ۲۰ امتیاز بوده که سه روابط عمومی از میان شرکت‌کنندگان، پس از تجمیع امتیازات، مورد تقدیر گرفتند.

آثار دریافت شده در دبیرخانه جشنواره با دقت هرچه‌بیشتر داوران مورد بررسی قرار گرفت و در انتهای جمع‌بندی امتیازات، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس به عنوان رتبه سوم، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس به عنوان رتبه دوم و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس به عنوان رتبه نخست این دوره از جشنواره‌ روابط عمومی شهرداری دست یافتند.

این دوره از جشنواره علاوه بر بخش‌های فوق، یک بخش ویژه به نام فضای مجازی نیز داشت که عملکرد و فعالیت روابط عمومی‌های وابسته به شهرداری بندرعباس در این حوزه نیز مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت به انتخاب هیئت داوران، شهرداری منطقه سه بندرعباس موفق به کسب عنوان برگزیده این بخش شد.

علاوه بر این، سه مدیر برتر در حمایت از روابط عمومی‌های تابعه مورد تقدیر قرار گرفتند که نام آقایان حسین اخلاقی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری بندرعباس، محمدمهدی جهانبخش، مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس و روح‌ا.. مرادی‌زاده شهردار منطقه سه شهرداری بندرعباس در این بخش دیده می‌شود.

*امینی‌زاده:حضور شهرداری بندرعباس در فضای مجازی پررنگتر شود

شهردار بندرعباس گفت: امروزه فضای مجازی بهترین و تاثیرگذارترین ابزار تبلیغاتی است و به همین دلیل حضور مجموعه شهرداری بندرعباس در این فضا باید پررنگتر از قبل شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده در آیین اختتامیه دومین جشنواره روابط عمومی شهرداری بندرعباس که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مشاور استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران شهرداری بندرعباس و همچنین مدیران و کارشناسان بخش‌های مختلف شهرداری بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در سیستم مدیریتی کل دنیا، علاوه بر برنامه‌ریزی، نظارت و اجرا، رکن انکارناپذیر تبلیغات نی مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دنیای امروز با این پیشرفت و تکامل سریع، مدیون تبلیغات است، افزود: تبلیغات در همه عرصه‌ها جایگاه مهم و اساسی دارد.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه اگر خدمات با شکل صحیح تبلیغات همراه نباشد، راه را خطا رفته‌ایم، ادامه داد: جایگاه روابط عمومی بسیار مهم و اساسی است و هرکس از تبلیغات بنا بر اهداف خود استفاده می‌کند اما در دین ما این مقوله برای ارایه خوبی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امینی‌زاده اضافه کرد: انتقال خبر یک کار خوب به مردم، موجب ایجاد امیدواری به نظام و همه باورها و اعتقادات آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه در تبلیغات از شیوه‌های مختلف باید استفاده شود، اظهار کرد: امروزه بزرگترین ابزار تبلیغاتی، فضای مجازی است که باید از آن بیشتر بهره بگیریم و در این حوزه با برنامه بهتر حرکت کنیم.

شهردار بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش نیز ارتقاء فرهنگ عمومی و شهروندی را یکی دیگر از موضوعاتی عنوان کرد که روابط عمومی باید به آن توجه کند.

*پاکزاد: جشنواره روابط عمومی شهرداری یک اقدام ارزشمند است

مشاور استاندار هرمزگان در امور روابط عمومی و بین‌الملل گفت: برگزاری دو دوره جشنواره روابط عمومی توسط شهرداری بندرعباس یک اقدام ارزشمند است.

مسعود پاکزاد در آیین اختتامیه دومین جشنواره روابط عمومی شهرداری بندرعباس که در محل سالن فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: حمایت شهردار بندرعباس در برگزاری دو دوره جشنواره روابط عمومی جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه قطعا برگزاری این جشنواره این یک اقدام ارزشمند است، افزود: امسال و سال گذشته روز روابط عمومی در استان ما به هفته تبدیل شد و هر روز به یک عنوان نامگذاری شد که شاهد برگزاری برنامه‌های مختلفی هستیم.

مشاور استاندار هرمزگان در امور روابط عمومی و بین‌الملل خاطرنشان کرد: امروز روابط عمومی به عنوان یک عنصر اساسی و اثرگذار در هر دستگاه است و جایگاه روابط عمومی تشریفاتی نیست.

پاکزاد با بیان اینکه روابط عمومی به عنوان ویترین یک اداره و سازمان قلمداد می‌شود، تصریح کرد: بچه‌های روابط عمومی کسانی هستند که بدنبال انعکاس مطالبات مردمی بوده و از سوی دیگر نیز می‌خواهند تلاش آن مجموعه را به تصویر بکشانند.

وی در ادامه نیز با اظهار اینکه نسبت به تنزل جایگاه روابط عمومی‌ها معترض هستیم، عنوان کرد: جا دارد که مدیران روابط عمومی‌ها حکم مشاوره نیز داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌های سازمانی تاثیرگذار باشند تا جایگاه روابط عمومی دیده شود.

*سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نسبت به نگاه منصفانه روابط عمومی‌‌ها تاکید کرد

کیانوش جهانبخش در آیین اختتامیه دومین جشنواره روابط عمومی شهرداری بندرعباس که در محل سالن فردوسی شهرداری مرکزی بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: آن چیزی که باید مدنظر روابط عمومی‌ها باشد و به آن پرداخته شود، نگاه منصفانه به وضع موجود است.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان ما شایسته بهترین‌ها هستند، افزود: در شهرداری کارهای بسیار خوبی در حال انجام است و به منظور حفظ و تقویت حس مشارکت مردم در اجرای این پروژه‌ها، روابط عمومی باید انعکاس منصفانه‌ای را نسبت به فعالیت‌ها داشته باشد.

جهانبخش با بیان اینکه بدنبال این هستیم که لذت و شادی در مردم ایجاد کنیم، ادامه داد: اگر مردم از این فعالیت‌ها مطلع نشوند، حس دلسردی در آنها ایجاد می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اگر پرداخت خوبی در ارتباط با اقدامات در حال انجام باشد و روایت‌گونه و عین آن اتفاق را منعکس کنیم، حس مشارکت در مردم تقویت می‌شود.

وی با تاکید بر تلاش روابط عمومی‌ها در افزایش میزان آگاهی مردم از حقوق خود، بیان کرد: اگر آگاهی افزایش پیدا کند، مطالبه گری نیز ایجاد می‌شود و همه از حقوق خود دفاع می‌کنند.

جهانبخش با تاکید بر اینکه بندرعباس امروز با گذشته تفاوت دارد و این تفاوت کاملا ملموس است، اظهار کرد: پیشانی موفقیت شهرداری، روابط عمومی است و باید با برنامه و منسجم در این بخش قدم برداریم.

*سلیمی: داوری آثار در نهایت دقت و صداقت انجام شده است

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس گفت: داوران دومین جشنواره روابط عمومی شهرداری بندرعباس در نهایت دقت و صداقت آثار را ارزیابی و امتیازات را لحاظ کرده‌اند.

مجتبی سلیمی در آیین اختتامیه دومین جشنواره روابط عمومی شهرداری بندرعباس اظهار کرد: جشنواره امسال با کمی تغییر نسبت به دوره نخست آن برگزار شد که شاهد افزایش کیفی آن بودیم.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره بخش فضای مجازی نیز به عنوان یک محور جداگانه مدنظر قرار داشته است، افزود: مجموعه روابط عمومی شهرداری بندرعباس باید این بخش را جدی بگیرند و با پیگیری‌ها، اقدامات همکاران پرتلاش سایر بخش‌ها را اعلام کنند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس با بیان اینکه امتیازدهی به روابط عمومی‌ها و رتبه‌بندی آنها موجب نظارت و هدایت هرچه بهتر به سمت کارآمدی و تخصصی‌شدن می‌شود، ادامه داد: داوران این جشنواره نهایت دقت و صداقت را در ارزیابی آثار لحاظ کرده‌اند.

*بیانیه هیئت داوران دومین جشنواره روابط عمومی شهرداری بندرعباس

هیئت داوران دومین جشنواره روابط عمومی شهرداری بندرعباس طی بیانیه‌ای، نسبت به آموزش نیروهای روابط عمومی تاکید کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند لوح وقلم

هفته روابط عمومی و ارتباطات را حضور همه تلاشگران این عرصه به ویژه روابط عمومی و دست اندرکاران مجموعه شهرداری بندرعباس تبریک می گوییم. برگزاری دومین جشنواره به همت روابط عمومی شهرداری بندرعباس اقدامی تحول‌گرا در جهت ارتقائ سطح علمی واصلاح ساختار فعالیت‌ها و همچنین موجب ایجاد انگیزه در بین روابط عمومی ها خواهد بود که جا دارد از زحمات شبانه روزی دست اندرکاران روابط عمومی شهرداری به پاس این گام مهم قدردانی شود.

هیات داوران جشنواره روابط عمومی های مجموعه شهرداری بندرعباس ضمن تقدیر از شرکت کنندگان لازم دانستند نکاتی را به اطلاع دست اندرکاران روابط عمومی ها برسانند.

برای بررسی آثار ارسالی وابسته به شهرداری که متشکل از ۱۴ سازمان، مناطق سه‌گانه، معاونت‌ها و باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس می‌باشد، هیات داوران بر اساس ملاک‌ها و شاخص‌های در نظرگرفته در ۵ بخش خبر، فیلم، عکس، تبلیغات و همچنین گزارش عملکرد و ارتباط با مرکز به صورت جداگانه و با نظارت مستقیم روابط عمومی شهرداری بندرعباس اقدام نمودند.

ارزیابی‌ها نشان داد در همه بخش‌ها بحث آموزش نیروها ضروری است، هرچند که نسبت به دوره گذشته، شاهد رشد کمی و کیفی روابط عمومی‌های نامبرده هستیم.

اما در بخش خبر آثار خوبی دریافت شد که در برخی حوزه‌ها فراتر از انتظار و در برخی حوزه‌ها نیازمند یک حرکت جهشی برای رسیدن به مطلوبیت لازم بود. به نظر می‌رسد خون تازه در رگ روابط عمومی شهرداری بندرعباس جاری شده و این مهم قابل تقدیر است که برگزاری این جشنواره نیز تاثیر بسزایی در پیشرفت مجموعه بزرگ شهرداری بندرعباس دارد.

در بررسی خبرهای دریافتی برای داوری مواردی از جمله رعایت اصول خبر نویسی، ارزش‌های خبری، لید نویسی و تیتر جذاب مورد توجه ویژه بوده است.

در بخش تبلیغات، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که این بخش هم نیازمند توسعه و تسری آموزش‌های کارگاهی و توجه به محتوای مناسب است. بنابر این اهتمام و توجه روابط عمومی‌ها به رعایت اصول حرفه‌ایی در همه بخش‌ها نیازمند دانش و تخصص بیشتر است. با این وجود تلاش‌های کمی در هر دو بخش در بسیاری سازمان‌ها قابل تقدیر بوده و هیات داوران ضمن ارج نهادن به تلاش‌های صادقانه و دلسوزانه دست‌اندرکاران روابط عمومی‌های مجموعه شهرداری امیدوار است با برگزاری دوره ها آموزشی عملی شاهد رشد سطح کمی و کیفی آثار در جشنواره های آتی و رقابت حرفه ایی تر باشند.

داور بخش فیلم و عکس: مسعود میرزایی      داور بخش خبر: خلیل درخور        داور بخش تبلیغات: خیام مویدی

Visits: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *