سایت صدف نیوز- شماره مجوز: 83030

خانواده هایی که کمتر از یک میلیون تومان درآمد دارند زیر خط فقر هستند

دولت درنحوه توزیع سبد کالا تجدید نظر کند!

خانواده هایی که کمتر از یک میلیون تومان درآمد دارند

زیر خط فقر هستند

Sabad kala

Sabad kala

(به قلم: حسین فریدونی – سردبیر)

دولت تدبیر و امید طبق وعده خود اقدام به توزیع اولین مرحله سبد کالا میان اقشار آسیب پذیر و کم درآمد کرد که هجوم مردم و تشکیل صف های طویل در مقابل فروشگاههای توزیع کننده نشان داد که برخی از اقشار واقعا چقدر نیازمند هستند. هر چند اقدام دولت در راستای کمک به خانواده های نیازمند است ولی مشاهده این مناظر و اتلاف وقت مردم در این صف ها اصلا زیبا نیست و باید راه حل دیگری برای این منظور یافت. توزیع یارانه نقدی هر چند تورم زاست اما محاسن بیشتری نسبت به توزیع یارانه غیر نقدی دارد که مهمترین حسن آن حفظ کرامت انسانی مردم و به دردسر نیفتادن خانواده هاست.

اکثر مردم از ایستادن در صف های طولانی و خسته کننده که گاهاً منجر به جر و بحث و حق کشی در رعایت نوبت می شود نفرت دارند و ممکن است برخی از مردم هنگامی که چند بار وقت گرانبهایشان را در این صف ها تلف کرده و موفق به دریافت کالا هم نشوند عطایش را به لقایش ببخشند و از دریافت آن خودداری کنند.

نکته دیگری که از سوی دولتمردان عنوان شده این است که گفته شده کسانی مشمول دریافت سبد کالا هستند که درآمد ماهانه آنها کمتر از ۵۰۰ هزار تومان باشد. این در حالی است که مخارج زندگی و خصوصاً اجاره خانه ها آنقدر بالاست که باید دولت در این زمینه نیز تجدید نظر کند زیرا واقعیت این است که ۵۰۰ هزار تومان حتی برای اجاره خانه هم نمی شود و خانواده هایی که ماهانه کمتر از یک میلیون تومان درآمد دارند زیر خط فقر هستند. البته یک موضوع عجیب دیگری هم که مشاهده شده این است که برخی خانواده ها که بیش از دو میلیون تومان در ماه درآمد دارند مشمول دریافت سبد کالا شده اند اما بسیاری از کسانی  که فاقد شغل بوده و درآمد چندانی ندارند از دریافت آن محروم مانده اند.

Views: 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *