سایت صدف نیوز- شماره مجوز: 83030

همتی به عنوان استاندار جدید هرمزگان معرفی شد

همتی به عنوان استاندار جدید هرمزگان معرفی شد

تودیع و معارفه استاندار هرمزگان

طی آیینی که با حضور وزیر کشور، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه اهل سنت بندرعباس و جمعی از فرمانداران و مدیران اجرایی، در سالن اجتماعات شرکت گاز برگزار گردید، از خدمات دکتر جاسم جادری استاندار سابق تقدیر و دکتر فریدون همتی به عنوان استاندار جدید هرمزگان معرفی شد.

وزیر کشور در این آیین گفت: رفع مشکل عدم توازن و تعادل توسعه کشور که موجب عقب ماندگی های فراوانی شده در دستور کار دولت دوازدهم قرار دارد.

به گزارش صدف نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار داشت: نبود توازن و تعادل موجب مهاجرت، افزایش شهر نشینی، تشکیل کلان شهرهای بی قاعده، جرم و بزهکاری در حاشیه ها و خالی شدن مناطق کشور از جمعیت شده است.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود به انتصاب استاندار جدید هرمزگان اشاره کرد و افزود: باید نقص های مدیر قبلی را جبران و استان را ۱۰ قدم جلوتر برد، باید استان ها را جلوتر برد.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: استاندار با همراهی همه مسئولان و نهادهای مختلف و روحیه جهادی، گذشت و برادری به موفقیت دست خواهد یافت.

وزیر کشور گفت: ظرفیت های هرمزگان زمانی می توانند موثرتر باشد که با شیوه های جدید و نوآورانه بکارگرفته شوند، این استان با توجه به ظرفیت هایش می تواند معین سایر استان ها باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز طی سخنانی گفت: تخریب نیروها سوژه دادن به دشمن و مایه تضعیف کشور در عرصه بین المللی می شود که باید از آن پرهیز کرد.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی گفت: اگر اشکال ها و نقدهایی به عملکرد و فردی وجود دارد باید آن را گفت.

وی ادامه داد: اخبار این گونه اقدام ها در جهان که به مانند دهکده ای شده منتشر می شود و بازتاب منفی برای کشور دارد.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: این کار خلاف شرع و عقل و کشتن نیروها محسوب می شود.

به گفته وی، کارهای فراوانی در همه دوره ها شده و نباید با بی انصافی آن ها را نادیده گرفت و همه را محکوم کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خطاب به استاندار جدید گفت: استان خوبی برای خدمت انتخاب کرده اید که بین شیعه و اهل سنت وحدت حاکم است.

آیت الله نعیم آبادی خاطر نشان کرد: این استان با همه ظرفیت های خود دارای مشکل های فراوانی است که برای رفع آنها باید تلاش کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در آئین تودیع و معارفه استاندار هرمزگان گفت: انتظار مردم استان از دولت استفاده بهتر از ظرفیت نیروی انسانی و به کارگیری هرمزگانی ها در سطح دولت و مدیریت سایر استان ها است.

حسین هاشمی تختی اظهار داشت: این انتظار برای بکارگیری یک هرمزگانی به عنوان استاندار هرمزگان برآورده نشد که با توجه به استدلال دولت آن را پذیرفتیم ولی می توان از این نیروها برای استانداری سایر استان ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: وحدت ملی یکی از مولفه های قدرت است که هرچه بیشتر باید برای تقویت آن باید تلاش کرد و بکارگیری نیروی انسانی از هرمزگان در مسئولیت های مهم می تواند بر تقویت وحدت ملی موثر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از جادری به دلیل تلاش برای جلوگیری از انتزاع پارسیان، گفت: برای انتزاع پارسیان ما و گاوبندی سابق استدلال کردند می خواهیم آنجا توسعه یابد که به رئیس جمهوری وقت گفتم مرا قانع کنید تا همه مردم را قانع کنم.

استاندار سابق هرمزگان هم گفت: هرچه داشتم برای توسعه هرمزگان به کار بستم و با همدلی بین مدیران خود را مسئول در ایجاد زیرساخت‌های توسعه استان قرار دادم.

“جاسم جادری ” اظهار کرد: مرزبانان، مهربانان، کشاورزان، صیادان، فرهیختگان، زنان، مردان، علمای هرمزگان، از خداوند سپاس گذارم که در دوران حضورم در هرمزگان چنین همراهانی نصیبم کرد و خدمت همه‌کسانی که این سال‌ها مرا یاری کردند سر تعظیم فرود می‌آورم.

وی با بیان اینکه اینک که بنا به‌حکم اداری این پست را ترک می‌گویم و خاطره این دوران ارزشمند را به یاد خواهم داشت، افزود: واگذاری پست استانداری هرمزگان به بنده عنایت خداوند و رئیس‌جمهور کشور و وزیر کشور بود و حمایت مردم پیمایش این راه را هموار کرد.

استاندار سابق هرمزگان با اشاره به اینکه اگر طی سال‌ها مسئولیتم دشواری‌ها سهل و کامیابی‌ها حاصل شد با همراهی همه بود، بیان کرد: خدا را شاهد می‌گیرم آنچه در توان داشتم برای اعتلای هرمزگان و مردم نجیبش به کار بستم و به‌عنوان نماینده دولت خود را مسئول در ایجاد زیرساخت‌های توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی دانستم که امیدوارم خدمات من موردعنایت خداوند و مردم باشد.

وی اظهار کرد: حال که به مشیت الهی و سنت اداری این پست را به “همتی ” می‌سپارم از همه حلالیت می‌طلبم و بابت کمبودهای که وجود داشت عذرخواهی می‌کنم.

استاندار هرمزگان جدید نیز در انتهای مراسم گفت: برای تکریم مردم، تامین حقوق شهروندی و اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید با محور اقتصاد مقاومتی در این استان تلاش می کنم.

فریدون همتی افزود: این استان را سرشار از ظرفیت ها و فرصت هایی می دانم که می تواند بیش از پیش در راستای پیشرفت کشور به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: امید می رود بتوان جایگاه هرمزگان که دارای موقعیت استراتژیک و راهبردی است را در فصل جدید کاری بیشتر ارتقا داد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: تجربه های فراوانی در عرصه های مختلف برای خدمت به نظام و مردم کسب کرده ام که از آن ها برای پیشرفت هرمزگان استفاده می کنم.

دکتر همتی گفت: برنامه کار خود را برای پیشرفت هرمزگان در دیدار با اصحاب رسانه و فعالان هرمزگان تشریح خواهم کرد.

فریدون همتی که تا پیش از این استاندار قزوین بود امروز با سفر وزیر کشور به هرمزگان به عنوان استاندار هرمزگان معرفی و از خدمات جاسم جادری که در چهار سال گذشته سکان استانداری هرمزگان را در دست داشت تقدیر شد.

فریدون همتی در نشست ۲۲ شهریور هیات دولت به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی به عنوان استاندار هرمزگان از وزیران رای اعتماد گرفت.

Views: 14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *