سایت صدف نیوز- شماره مجوز: 83030

کاری می کنیم که مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد

وزیر کشور در بازدید از بافت های فرسوده بندرعباس:

کاری می کنیم که مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد

بازدید وزیر کشور از بافت فرسوده بندرعباس

وزیر کشور در سفر به هرمزگان از محله بافت فرسوده اسلام آباد و پروژه های نهضت ملی مسکن بازدید کرد و با حضور در جلسه ستاد بازآفرینی استان در جریان روند اجرای پروژه های اقدام مشترک قرار گرفت.

به گزارش صدف نیوز، احمد وحیدی از پروژه اقدام مشترک بازآفرینی شهری (محله اسلام آباد) و پروژه های نهضت ملی مسکن بندرعباس بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه‌ها قرار گرفت .

وحیدی همچنین با حضور در جلسه ستاد بازآفرینی، اولویت وزارت کشور را مهاجرت معکوس عنوان کرد و افزود: کاری می کنیم که مهاجرت ها از شهر به روستا اتفاق بیفتد؛ برای این مهم قرارگاهی در وزارت کشور ایجاد شده و در تلاش هستیم سالانه برای پنج هزار روستا برنامه‌های اجرایی تدوین کنیم تا نقشه راهی برای حل مشکلات آن‌ها باشد.

عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این جلسه گفت: استان هرمزگان دارای ۱۰ شهر و ۲۱ محله هدف بازآفرینی است و پروژه‌های بازآفرینی در تمامی این محلات تعریف شده و از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران و در قالب پروژه های اقدام مشترک با همکاری شهرداری ها و سایر دستگاه‌های اجرایی اقدام به عملیات اجرایی این طرح ها می شود.

کمالی به کمبود اعتبارات برای اجرای پروژه های بازآفرینی اشاره کرد و گفت: کل مبلغ تخصیصی که از سال ۹۶ تا سال ۱۴۰۰ از طریق شرکت بازآفرینی برای اجرای پروژه‌ها تامین شده حدود ۵۵ میلیارد تومان است و در سال ۱۴۰۱ هنوز تخصیص اعتبار انجام نشده است، متاسفانه کمبود اعتبار مهمترین مشکل طرح های بازآفرینی شهری در مناطق مختلف استان است.

وی ادامه داد: در شهرستان ها با نظر فرمانداران بازگشایی یک معبر اولویت دار در قالب طرح بازآفرینی شهری در دستور کار قرار گرفته است .

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای نوسازی واحدهای فرسوده افزود: در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۴۰۲ واحد معادل یک هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال در سطح شهرهای استان تسهیلات پرداخت شد تا ساکنان محلات ناکارآمد بتوانند بناهای ناپایدار و ساختمان‌هایی که به عنوان واحدهای فرسوده شناخته می‌شوند را هرچه سریع‌تر نوسازی و مقاوم سازی کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی مردم بندرعباس در خصوص محلات و بافت‌های فرسوده این شهر، مشکلات صدور سند است، عنوان کرد: ابتکاری که امسال در ارائه صدور سند مالکیت در بافت فرسوده بر اساس آیین نامه اجرایی بند (ک) تبصره (۱۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور صورت گرفت جهت تسریع در کار منجر به برون ‌سپاری برخی از خدمات صدور سند در شهر بندرعباس به دفاتر پیشخوان دولت شد و در شهرستانها ادارات راه و شهرسازی مسئولیت تشکیل پرونده را عهده دار شدند که تاکنون ۳ هزار و ۴۱۰ پرونده در این خصوص تشکیل شده است.

این جلسه به منظور ارائه گزارشات طرح های اقدام مشترک بازآفرینی شهری و پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن، برای رفع موانع موجود و سرعت بخشی به عملیات اجرایی  با حضور وزیر کشور، استاندار هرمزگان، نمایندگان بندرعباس در خانه ملت، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان و دیگر مدیران ستادی و استانی تشکیل شد.

همچنین در پایان این جلسه به صورت نمادین سند مالکیت سه تن از ساکنان محلات بافت‌ فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی به آنها تحویل داده شد.

ساعت: ۰۵:۰۰ بعد از ظهر - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴

Views: 111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *